24 Nisan 2013 Çarşamba

Pirinç Unlu Kek



  
 Kek bizim evin en sevilen kalori kaynağı olarak ünlenmiştir :) Tabi bunda evlendiğimde becerebildiğim tek çay ikramı olması da büyük rol oynadı fakat laf aramızda pek de güzel olur benim keklerim :))

 Şaka bi tarafa geçenlerde mutfakta genel bir temizlik yaparken son kullanma tarihleri yaklaşan şeylerden biride paketi bile açılmamış pirinç unu idi. İnternetten neler yapılabilir diye şöyle bir bakıyım dedim karşıma en fazla pirinç unlu kek çıktı. Kendi damak tadıma uydurmak usetiyle şöyle bir tarif ortaya çıkardım.

MALZEMELER

  • 250 Gr. (1 Paket) Pirinç unu 
  • 1 Çay bardağı normal un 
  • 3 Adet yumurta
  • 1 Su bardağı sıvı yağ
  • 1 Su bardağı yoğurt
  • 1 Su bardağı toz şeker
  • 4 Yemek kaşığı kakao 
  • 1 Çay bardağı damla çikolata
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Paket vanilya
Üzeri için;
  • 1 Su bardağı soğuk süt
  • 2 Yemek kaşığı toz şeker
  • Hindistan cevizi

 

YAPILIŞI


  Tüm malzemeleri damla çikolata haricinde bir karıştırma kabında miksere çırpıyoruz. Ardından boza kıvamında elde ettiğimiz bu karışıma damla çikolataları ilave ediyoruz, bir kaşık yardımıyla onu da karıştırıyoruz. Pişirme kabımızı yağlayıp unluyoruz ben diktörgen bir fırın kabı kullandım, siz dilediğinizi kullanabilirsiniz.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında kürdan testi başarılı oluncaya kadar pişiriyoruz.
 Fırından çıkardığımız sıcak kekin üzerine şekerli sütümüzü gezdirip bir süre dinlendiriyoruz internetteki tariflerde bir gece bekletin diyor ama biz dayanamadık ılınır ılınmaz hindistan cevizlerini serpip servis yaptık.

Şimdiden herkese afiyet olsun.

  

4 yorum:

  1. Eline sağlık, güzel görünüyor. Pirinç unlu kek hiç duymamıştım. Denemeli. Bizde de kekin çok önemli yeri vardır. Kek benim de evlenmeden önce yaptığım yegane mutfak etkinliği idi! Sevgiler.
    sadekahvekeyfi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim , eminim sizde çok lezzetli yaparsınız bu keki :)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, puf bir görüntü var, lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil