6 Haziran 2013 Perşembe

Ev Yapımı Yoğurt

Son zamanlarda elimden geldiğince doğal beslenmeye ve aile bireylerini doğal beslemeye :) çalışır oldum. Ne yalan söyleyeyim kızım ek gıdaya başlayıncaya kadar yoğurdu marketten alır lezzetinden başka da birşeyine dikkat etmezdim. Önceleri şuan 2,5 yaşında olan prensesim için evde yoğurt yapmaya başladım, zamanla damak tadıma öyle uydu ki marketten alınan yoğurdu yiyemez oldum.

Hem türlü türlü katkı maddelerini hemde ambalajlamadan ötürü bünyemize girmeyi bekleyen kimyasal maddelerden dolayı herkese evde yapması çok kolay olan ev yoğurdunu öneriyorum.


Fotoğraf ilk denemelerimden o zamanlar kızım için bir porsiyon şeklinde güveç kaplarına yapıyordum. Şimdi koca bir borcama yapıyorum ancak yetiyor üçümüze :) Güveçe yaparken maya olarak 1 tatlı kaşığı kullanıyordum.

MALZEMELER

2 lt. köy sütü (en önemli kısmı bu paket süt veya şişede satılan günlük sütten güzel olmuyor.)
Bizim siteye Çatalca'dan gelen bir sütcümüz var 3lt. ve 5 lt. seçenekleriyle kapalı ambalajla getiriyor. Ben 1 lt. sini kızım içsin diye ayırıyorum, kalan 2 lt. kullanıyorum.

2 Çorba Kaşığı Maya - Maya aslında yoğurdun ta kendisi ilk yapışınızda hazır yoğurdu kullanabilirsiniz, sonrasında yaptığınız yoğurttan iki kaşık ayırırsınız.

YAPILIŞI

Önce tüm sütü büyükçe bir tencerede karıştırarak kaynatıyoruz. Uzmanlar en az 5 dk. kaynatılması gerektiğini söylüyor tabi kaynatma işini abartmamak lazım bu seferde yararlı içeriği zarar görüyormuş ben 5-6 dk. kadar kaynatıyorum.

Sonra sütü büyükce bir cam kaba alıyorum. Ilınmasını bekliyorum, oda sıcaklığındaki mayayı ılık süte karıştırıp üzerini tam örtmeyecek şekilde bir tepsi koyup güvenli bir yere alıyorum tepsinin üzerinede kalınca bir mutfak örtüsü serip bir gece kadar oda sıcaklığında bırakıyorum. Ertesi günü mayası tutmuş yoğurdu buzdolabına kaldırıyorum.

Anlatması uzun gelse de yapması çok kolay ve bence çok pratik.

Herkese şimdiden afiyet olsun.

Not: Fabrikasyon olmadığı ve katkı maddesi içermediği için tatlı talı yeme süresi 3 gün kadar sürüyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder