6 Eylül 2013 Cuma

Kara Nohutlu Bulgur Pilavı

Çoğunluğun aksine benim en sevdiğim mevsim Sonbahardır ... Havalarda 1-2 gündür serin gidince kendimi hemen eve dönme hatta ben ona eve yumulma diyorum moduna soktum. Önce dolap içlerini bir güzel düzenledim ohhh bir rahatladım ki sormayın resmen zihnim düzene giriyor dip köşe düzenlediğimde ardından mutfağa göz diktim erzak dolaplarını ne zamandır ziyaret etmeyi planlıyordum .. Ne var ne yok döktüm, eledim, temizledim, düzenledim. İşte bu esnada Malatya'dan aldığım daha evvel hiç denemediğimden bi türlü elimin gidipte yemeğe döndüremediği kara nohutlara rastladım :) İnternetten ufak bir araştırma yaptım, birkaç sitede birbirinden farklı şekillerde tarifler buldum.
 Tabi herzamanki pratikliğimle (ki kesinlikle kolaycılıkla karıştırılmasın teesüf ederim :) ) kara nohutlu bulgur pilavında karar kıldım. Hem kızım da bulguru güzel yiyor hem de kara nohutta oldukça besleyici bir gıdaymış, birleştirirsem iyi bir şey yapmış olurum diye düşündüm.



İşte tarifi;


MALZEMELER
  • 2 Su Bardağı Pilavlık Bulgur
  • 1 Su Bardağı Kara Nohut
  • 2 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • 3 Su Bardağı Su
  • Tuz
YAPILIŞI

 Karanohutları bol yıkadıktan sonra bir gece suda beklettim, ertesi gün yine iyice yıkadıktan sonra bir tencerede kaynattım yaklaşık yarım sa. kaynaması gerekti tabi bu sizi nohutunuzun cinsine de bağlı arada kontrol edersiniz. Karanohut mercimek kadar ama şekli nohutun aynısı olan bir bakliyat renk, olarak da evet bildiniz siyah :) ...  
 Pişmiş nohutlarımı son olarak siyah suyu aksın gitsin diye son kez sudan geçirip, başka bir yerde tereyağını eritipte bulgurları söyle bir döndürdüğüm pişirme kabıma aldım, suyunuda ekledim, tabi birde tuzunu katıp altını kıstım. Bulgurlar yumuşayıp pişince kontrol edip altını kapattım. Biraz dinlendirip servis yaptım.(Ben Duru marka bulgur kullanıyorum ambalajında yıkamadan kullanınız yazdığından artık bulgurları yıkamıyorum, şimdilik memnunum)

Deneyeceklere afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder